بیش از ۳ هزار و ۲۸۷ نفر از ناشنوایان از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.

حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان از ارائه خدمات به بیش از ۳ هزار و ۲۸۷ نفر از افراد دارای اختلالات شنوایی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، مراسم گرامی داشت روز جهانی ناشنوایان با شعار" زبان دست ها بنشویم و درک کنیم" با حضور مدیران برخی از دستگاههای اجرایی، بهزیستی و جمع کثیری از خانواده های دارای فرزند کم شنوا و ناشنوا در سالن ش ه ی د فیاض بخش بهزیستی استان برگزار شد.

در این مراسم حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان با بیان این مطلب که ۳ هزار و ۲۸۷ نفر از عزیزان دارای اختلالات شنوایی تحت پوشش بهزیستی هستند گفت: یکی از دغدغه های بسیار مهم در حوزه پیشگیری از معلولیت ها بحث غربالگری شنوایی می باشد که در این زمینه طی سال گذشته تعداد ۱۹ هزار نفر از نوزادان تازه متولد شده توسط ۲۳ پایگاه سنجش شنوایی مورد غربال قرار گرفته اند.

 مدیرکل بهزیستی استان اظهار داشت: در همین راستا با پیگیری های صورت گرفته در نوزادانی که بحث اختلال را داشتند سعی کردیم در حوزه درمان این اختلال و کاشت حلزون قدم های خوبی برداریم که بیش از ۱۳۰ نفر از کودکان عزیزمان در سطح استان بحث کاشت حلزون آنها انجام شده است و در کنار آنها برای پیگیری آن سعی شده است تا آموزش های لازم به فرزندان کاشت شده داده شود.

رضایی دربخش دیگر از سخنان خود اضافه کرد: در سطح استان تعداد ۴ مرکز در حوزه اختلالات شنوایی و آموزش ها در کنار بچه ها در حال فعالیت هستند و خدمات لازم را ارائه می نمایند. همچنین پرداخت مستمری، خدمات غیر مستمر از قبیل؛ مسکن و یا خدماتی که در حوزه سمعک و سایر نیازهای توان بخشی این عزیزان وجود دارد سعی می کنیم در اختیار این عزیزان قرار دهیم.

گفتنی است در پایان از قهرمانان ورزشی، گروه سرود، راه یافتگان به مدارس عادی، مادران موفق و پرسنل مرکز با اهدای لوح سپاس قدر دانی شد.

کد خبر 118260

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد